Tastos amb DOP i IGP als Premis Nacionals de Recerca 2023

19.06.2024

La Federació Catalana DOP-IGP col·labora amb la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) amb tastets amb aliments amb Denominació d’Origen Protegida (DOP) i Indicació Geogràfica Protegida (IGP) que s’oferiran en l’acte de lliurament dels Premis Nacionals de Recerca 2023.

Un cop finalitzada l’entrega del guardons, que tindrà lloc el proper 20 de juny al Teatre Nacional de Catalunya, les aproximadament 800 persones assistents podran degustar els productes de qualitat certificada dels següents consells reguladors: DOP Les Garrigues, DOP Siurana, DOP Oli Terra Alta, DOP Oli del Baix Ebre – Montsià, DOP Oli de l’Empordà, DOP Avellana de Reus, IGP Torró d’Agramunt, IGP Llonganissa de Vic i IGP Pa de Pagès Català.

Els Premis Nacionals de Recerca, convocats pel Govern de la Generalitat de Catalunya i l'FCRI, fomenten el reconeixement social de la ciència i l'activitat dels investigadors/ores, mecenes, empresaris/àries, emprenedors/ores i comunicadors/ores. L'acte estarà presidit pel president de la Generalitat de Catalunya en funcions, Pere Aragonès, i comptarà també amb diverses interpretacions artístiques.

Enguany, els  guardonats i guardonades són: Premi Nacional de Recerca s’atorga a Eduard Batlle, professor d'investigació ICREA i cap del Programa de Càncer a l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona); Premi Nacional de Recerca al Talent Jove per a Mar Reguant, professora d'investigació ICREA a l'Institut d'Anàlisi Econòmica (IAE-CSIC) i professora associada a la Barcelona School of Economics (BSE); Premi Nacional de Comunicació Científica per al Museu de la Ciència CosmoCaixa; Premi Nacional de Mecenatge Científic, per la Fundació Dr. Antoni Esteve; Premi Nacional al Partenariat Publicoprivat en R+I per a la     Fundació Catalunya La Pedrera i, finalment, el Premi Nacional a la Creació d'una Empresa de Base Científica, per a l’IRB Barcelona i la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA) per la impulsió de Nuage Therapeutics.