La DOP Oli Terra Alta presenta i aporta l’oli de màxima qualitat a Gastrocaça

26.09.2024

Una sessió de Fran Lopez del restaurant Villa Retiro de Xerta (estrella Michelin) donarà el tret de sortida a la jornada amb un plat d’ànec del delta de l’Ebre, a continuació Rafel Múria del restaurant Quatre Molins de Cornudella del Montsant cuinarà un guisat de llebre 'a la Royal'. A mig matí, el president del Consell Regulador de la DOP Oli Terra Alta, Josep Pere Colat, presentarà les virtuts del consum de l’oli verge extra amb varietat d'oliva empeltre.Eli Farrero del restaurant El ventador de Barruera seguirà la sessió amb la cuina del cabirol del Pallars. Per finalitzar, coneixerem la cuina del senglar de la Cerdanya amb Albert Boronat del restaurant Colmado de Llívia.

Aquestes sessions gastronòmiques estan concebudes com a una trobada professional dedicada als productes agroalimentaris i a la gastronomia de la carn de caça, entre els quals un producte de màxima qualitat certificada com l’oli de la DOP Oli Terra Alta. Les sessions de showcooking es retransmetran en directe per canal YouTube de l'empresa Gastroevents (http://www.youtube.com/@gastroeventsonline3126). Les sessions gastronòmiques i els tastos comentats serviran per estimular la innovació, promocionar la cultura alimentària d’aprofitament, recopilar i difondre el coneixement de caçadors, productors, elaboradors i cuiners, i millorar la competitivitat dels professionals i les empreses del sector gastronòmic del territori.

La jornada compta amb el suport de la Federació Catalana de Caça FEDERCAT i està organitzada per l’Ajuntament de Roquetes, del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació i Repicat SC. La Denominació d’Origen Protegida Oli de Terra Alta hi promocionarà l’oli tradicional de la comarca amb la varietat empeltre, que és singular en el marc català perquè només es produeix en aquesta comarca. De fet, la Terra Alta concentra 11% de la producció mundial d’aquesta varietat.