Els olis catalans amb DOP viatgen a Berlín

10.10.2024

Ahir, la Berlin Food Week, l’esdeveniment gastronòmic urbà més emblemàtic i referent d’Alemanya, va celebrar el seu 10è aniversari posant en valor el paper de Catalunya en la innovació gastronòmica mundial amb una sessió magistral de Ferran Adrià i una exposició sobre la transcendència global de la gastronomia catalana.

La sessió de Ferran Adrià va convocar una àmplia selecció de cuiners de restaurants recponeguts a Berlin i mitjans especialitzats i mitjans i personalitats especialitzades en gastronomia dAlemanya. Adrià ha impartit una sessió titulada ‘La influència de l'alta cuina catalana a la gastronomia’. Per la seva banda, Toni Massanés, director de la Fundació Alicia, ha introduit al públic lexposició ‘Catalunya, la cuina dels prodigis. Dels receptaris medievals a la Regió Mundial de la Gastronomia 2025’. Lexposició repassa els elements que han fet possible que Catalunya sigui la regió que ha concentrat més vegades, i amb més restaurants, el podi del millor restaurant del món per la llista 50 Best Restaurants of the World, un privilegi que actualment ostenta el restaurant barceloní Disfrutar.

Des de Prodeca —entitat poública que té per objecte la promoció dels productes agroalimentaris catalans—  sha editat una publicació especial titulada ‘Catalunya la Cuina dels prodigis. 1975 – 2025. Cinquanta anys que han canviat la gastronomia al mon’, en col·laboració amb la revista Cuina, que es va lliurar a tots els convidats. Els assistents també van rebre una ampolla doli verge extra, gentilesa de la Federació Catalana DOP-IGP, amb la participació de les cinc DOP d'oli doliva de Catalunya: Siurana, Les Garrigues, Terra Alta, Baix Ebre-Montsià i Empordà. Lesdeveniment forma part de les activitats internacionals de promoció de la distinció Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025.

Addicionalment, a partir de divendres, diferents productes dempreses agroalimentàries catalanes es podran comprar en lespai House of Food, on un estand de Catalunya representarà diverses referències de productes agroalimentaris que es poden trobar al mercat alemany. Alemanya és un mercat consolidat per al sector agroalimentari català: els 970 M€ exportats el 2023 suposen el 6,4% del total arreu del món i actualment és el tercer mercat de destí de les exportacions catalanes. // FOTO: Carlos Collado