Caprabo i la Federació Catalana DOP-IGP celebren la I Jornada Gastronòmica de la DOP Mongeta del Ganxet i la DOP Fesols de Santa Pau

13.05.2024

Caprabo i la Federació Catalana DOP-IGP han celebrat avui la I Jornada Gastronòmica de Productes de Proximitat de la DOP Mongeta del Ganxet i la DOP Fesols de Santa Pau, dos productes d’alta qualitat amb segell de Denominació d’Origen Protegida (DOP).

L’esdeveniment s’ha celebrat a l’espai Xef Caprabo del supermercat de la companyia a l’Illa Diagonal de Barcelona i ha comptat amb la participació del reconegut xef i comunicador Pep Nogué. Nogué, que també es director gastronòmic del Culinary Institute of Barcelona, ha preparat dues elaboracions  sobre la base de la DOP Mongeta del Ganxet i la DOP Fesols de Santa Pau, dos productes d’alta qualitat molt preuats en l’entorn gastronòmic.

La sessió ha comptat amb l’assistència del president de la Federació Catalana DOP-IGP, Josep Pere Colat; els representants de la DOP Mongeta del Ganxet, Manel Cunill i Jordi Rosas; el representant de la DOP Fesols de Santa Pau, Joan Orri; la directora de la Federació Catalana DOP-IGP, Sònia Pina i el responsable de Producció de Proximitat de Caprabo, Fernando Tercero.

El president de la Federació Catalana DOP-IGP, Josep Pere Colat, ha destacat el valor de l’aposta de Caprabo per acostar als consumidors els aliments amb DOP i IGP, així com la necessitat de donar a conèixer aquest productes a través d’accions que els posin en valor. “Els aliments amb segell DOP i IGP són una garantia d’excel·lència i un reflex de la riquesa de la nostra terra i tradicions culinàries i, per això, ampliem el nostre treball divulgatiu amb Caprabo, per sumar forces i que les llars catalanes gaudeixin de la qualitat i autenticitat dels nostres productes”, ha senyalat.

Per la seva banda, el responsable de Producció de Proximitat de Caprabo, Fernando Tercero ha explicat que "les Jornades Caprabo ens permeten avançar en un dels nostres principals eixos estratègics: promoure el coneixement i el consum de productes de proximitat. Aquesta trobada té un format idoni i innovador, perquè a més de donar a conèixer el producte i els seus usos a la cuina, és una forma original de donar a conèixer la varietat de productes i petits productors i cooperatives agràries amb els quals col·labora Caprabo".

Proximitat, de qualitat i de temporada

La jornada s’emmarca en el Programa de Proximitat per Comarques de Caprabo, que té com a objectiu posar en valor els productes propers, de qualitat i de temporada. Per donar a conèixer el valor culinari de la DOP Mongeta del Ganxet i la DOP Fesols de Santa Pau, el xef Pep Nogué, que ha participat per primera vegada en les Jornades Gastronòmiques de Productes de Proximitat de Caprabo, ha elaborat un menú degustació de dos plats, explicant també les diferents opcions de cocció d’aquests llegums.

Nogué, que actualment és el director gastronòmic del Culinary Institute of Barcelona, s’ha format en diferents cuines, com el restaurant La Vall d’en Bach, a la Canya, el seu poble natal, o el prestigiós restaurant El Celler de Can Roca, que compta amb tres estrelles Michelin. A més, és col·laborador en diversos programes radiofònics, imparteix cursos de cuina i ha publicat diversos llibres, entre els quals destaquen ‘La cuina de les terres gironines’ i ‘Menjar per un euro’

Ferma aposta per la gastronomia de proximitat

Caprabo va posar en marxa les Jornades Gastronòmiques de Productes de Proximitat l’any 2015, en el marc del Programa de Proximitat per Comarques. Des d’aleshores, ha celebrat fins a 23 edicions, totes elles dedicades a productes de proximitat de temporada. A través d’un enfocament gastronòmic, que uneix el producte i la cuina per destacar la qualitat de cada aliment, Caprabo ha posat en valor diversos productes amb DOP – IGP de la mà de destacats xefs.